Registreren  |  Log In  
Qtek Nederland
Zoeken Zoeken Log in om je privé berichten te bekijken Gebruikerslijst Gebruikerslijst Profiel Profiel

GPRS -> Bluetooth (of USB) verbinding valt regelmatig weg

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Qtek forum index -> Qtek 2020i Netwerken (GPRS/WiFi/Bluetooth)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
truepianos

BerichtGeplaatst: Di Feb 14, 2006 2:43 pm    Onderwerp: GPRS -> Bluetooth (of USB) verbinding valt regelmatig weg Reageer met quote

Hallo,

Ik heb de QTEK 2020i hoofdzakelijk gekocht voor het gebruik als GPRS -> Bluetooth modem om zo m'n Laptop van een internet verbinding te voorzien wanneer op onderweg ben. Na sinds kort een GPRS abonnement afgesloten te hebben ben ik tot de vervelende ontdekking gekomen dat de verbinding regelmatig wegvalt, terwijl het ontvangst goed is. Alleen het herstarten van de telefoon werkt dan totdat het weer mis gaat.

Dit doet zich voor bij het gebruik van de GPRS functionaliteit via bluetooth evenals wanneer deze als modem fungeerd via de USB cradle.

Het moment waarom dit gebeurd lijkt mij geheel willekeurig al gebeurd het met bijv. het downloaden van een bestand over het algemeen veel sneller dan bij alleen het gebruik van bijv. MSN.

Bij normaal GPRS gebruik op de 2020i zelf gebeurd het zelden of nooit dat de GPRS verbinding geheel blijvend wegvalt op een enkele keer bij het streamen van een radiostation na. Mogelijk dus dat dit te maken heeft met de hoeveelheid data die daadwerkelijk verplaatst word.

Ik heb via USB en Bluetooth het ook op 3 PCs geprobeerd (Windows 2000 en Windows XP), hier gebeurd precies hetzelfde. Ook heb ik voor de zekerheid geprobeerd de SD kaart er maar uit te laten (ivm stroom verbruik), dit mocht echter ook niet baten.

Een harde reset noch het flashen van de ROM naar de laatste officiele versie baat ook niet.

Kan iemand mij hierbij helpen of betrefde het hier een bug in de hardware/software van het apparaat ?

Grtzzzzz Roel..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Qtek forum index -> Qtek 2020i Netwerken (GPRS/WiFi/Bluetooth) Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: